קידום אתרים בגוגל SEO

קידום אתרים אורגני בגוגל SEO – כמה זה שווה לעסק שלך

יש ויכוח קטן האם קידום אתרים בגוגל SEO צריך לשחק תפקיד מרכזי באסטרטגיה דיגיטלית לטווח ארוך של עסק, כל עסק. עם כל כך הרבה מותגים, משווקים ומפרסמים אתרי אינטרנט מתחרים על תשומת הלב של הנעזרים בחיפוש בגוגל, זה הכרחי שתוודא שהעסק שלך מופיע לפני הלקוחות המחפשים ורצוי בדירוגים ראשונים.

כמעט כל עסק יודע שיש להקדיש משאבים לקידום בגוגל, אבלה השאלה היא כמה?

כמה תקציב חודשי נדרש עבור קידום אתרים אורגני SEO ?

הצעד הראשון הוא קביעת התקציב הכולל שלך השיווק הדיגיטלי, ומשם מה חלק גדול ממנו צריך להיות מוקדש לקידום אתרים SEO . חלק זה צריך להיות מבוסס על כמה זה חשוב לעסק שלך.

אם אתה עסק חדש ייתכן שתצטרך להשקיע יותר כדי לשפר את הנוכחות המקוונת שלך, שכרגע אין לך, בעוד עסקים ותיקים שכבר מדורגים בגוגל במיקומים גבוהים עשויים להידרש לתקציב קידום ברמה של תחזוקה כדי להמשיך ולשמור על מה שקיים.

אם לאתר שלך יש בעיות טכניות שגורמות לגוגל לא לסרוק אותו כנדרש או לסרוק אותו אבל לא לאנדקס אותו כפי שראוי, ייתכן וידרשו תקציבים גדולים יותר לתיקון הבעיות.

לקוחות מעריכים תוכן איכותי וגם גוגל ולכן יצירת תוכן צריכה להיות חלק מתקציב ה- SEO שלך אם אתה רוצה לראות תוצאות. אני אומר זאת מכיון שהרבה בעלי עסקים חושבים שקידום אתרים בגוגל זה תגיות HTML ו-קישורים חיצוניים. כן, זה נכון, אבל התוכן הוא המלך באינטרנט ובלי תוכן איכותי ובעל ערך, האתר שלך לא יקודם בגוגל גם אם סדרת את התגיות ועשית קישורים נהדרים.

יצירת תוכן לא נעשת רק עבור האתר שלך. תוכן בין אם זה טקסט, תמונות, וידאו צריך שיהיה לפחות 50% מההוצאה על השיווק הדיגיטלי כי הוא הכרחי בכל ערוץ שתפנה: גוגל, פייסבוק, ניוזלטר.

ברגע שיש לך תקציב SEO לכלל הפעילות אתה יכול לחלק אותו ברמה החודשית, חלוקה שתעזור לך לקבוע האם אתה צריך לקחת עובד עם משכורת בעסק שלך או להוציא את זה החוצה ולשכור את שירותיה של חברת קידום חיצונית.

אם התקציב החודשי שלך עבור SEO הוא כמה אלפי שקלים בחודש, ואתה לא רוצה לקחת על עצמך תשלום לעובד חברה הכולל גם הכשרה, אתה כנראה ותבחר להוציא את פעילות קידום האחרים לחברה חיצונית.

אם התקציבים שלך גדולים למדי, כדאי שתשקול לקחת עובד שיעשה את העבודה עבורך, אבל כדאי שתהיה מוכן לשלם עבור מומחה קידום שיש לו רקורד של תוצאות ולא מתלמד "שיתגלח" על חשבונך, ילמד קידום אתרים על חשבון המשכורת, יעשה טעויות של מתחילים ולבסוף לאחר תקופה יעזוב אותך להנחות כי הוא קיבל 2 שקלים יותר לשעה במקום אחר.

באופן כללי, אתה צריך לקחת בחשבון שהוצאה שלך החודשית על קידום אתרים SEO צריכה להיות במינימום של כמה אלפי שקלים בחודש, אפילו עבור עסק קטן. זה אמור לייצר עבורך מספיק תוכן איכותי, לבנות עבורך נוכחות אינטרנטית ולהשאיר אותך בתחרות.

אם אין לך תקציב SEO, ותהיה הסיבה אשר תהיה, או שאתה עסק קטן שרוצה להישאר קטן, ואתה מוכן להקדיש רק כמה מאות שקלים בחודש עבור קידום אורגני (כמה מאות שקלים יכול גם להיות 1200 שקל בחודש), עליך לשקול לעשות את עבודה הקידום בעצמך, כי אתה לא תוכל להרשות לעצמך לשלם למישהו אחר.

השאלה הגדולה היא ומה לגבי התוצאות ומה לגבי הזמן.

הרשה לי לשאול אותך, מה אתה מעדיף: הוצאה חודשית של 4K שקלים כל חודש ולהגיע לתוצאות תוך 6 חודשים או להשקיע 1K כל חודש ולהגיע לתוצאות תוך שנתיים ימים? מה תעדיף?

כמה תקציב אני צריך עבור עובד קידום אתרים בחברה שלי?

על פי מקורות מקוונים, ממוצע השכר של עובד קידום אתרים אורגני במשרה מלאה הוא סביב 20,000 שקל בחודש, משתנה על בסיס ניסיון. אם אתה רוצה להבטיח שאתה מביא מישהו עם ניסיון 5-8 שנים, אתה כבר מגיע לרמות שכר המתקרבות ל- 30,000 שקל בחודש. אל תשכח לכלול את העלויות של הטבות נוספות + בונוסים + הטבות עבור עובדים אלה גם כן.

שיקול נוסף שיש לקחת בחשבון הוא להבטיח שיש קשר בין ההשקעה לתוצאה. חנות קמעונאית קטנה עם מיקום אחד שתשכור מקדם אתרים במשרה מלאה תקרוס תחת הנטל הכספי, לעומת חברה ציבורית ששוכרת אדם עם אותה רמת ניסיון וכן יכולה לשלם, לא רק בגלל שיש לה אלא כי התוצאות העסקיות של קידום אתרים יכסו פי כמה על הוצאות השכר וכל הנילווים..

חשוב גם לציין כי שכירת עובד אחד סביר להניח שלא תהיה מספיקה וזאת מכמה טעמים: הטעם הראשון הוא שכל עובד רוצה להיות מנהל (לא אני אמרתי את זה, אמרו זאת רבים וטובים לפני) וטעם שני הוא שעבודה של קידום אתרים SEO מגלה הזדמנויות חדשות לעסק. עסקים מבינים ש- SEO הוא חלק בלתי נפרד מהעסק וכבר בתכנון של פעילות חדשה, לוקחים בחשבון פעילות SEO, גם אם היא פעילות פרסום, כך ההשקעה שלך ב SEO צריך לכלול תוכנית לפתח צוות גדול מספיק כדי לענות על הצרכים שלך. זה בדרך כלל דורש צוות של שניים עד שלושה אנשים ברמות שונות של מיומנות.

כמה תקציב אני צריך עבור מיקור חוץ לפעילות קידום אתרים?

אם החלטת שאתה לא יכול לקחת עובד על משכורת לפעילות קידום העסק שלך בגוגל יהיה עליך לחפש חברה או פרילנס שיעשה עבורך את העבודה.

יועצים עצמאיים SEO בדרך כלל תשלום בין 350 ל- 560 שקל לשעה של ייעוץ, על בסיס ניסיון. לגשת לייעוץ רק כאשר יש לך רמה מסויימת של ידע בשיווק דיגיטלי ו/או יש לך אנשי מקצוע בתחום השיווק בעסק שיכולים לעזור לנהל אסטרטגיות SEO ארוכות טווח ולנהל אותן.

אם אין לך משאבי ניהול פנימיים כנראה שתחפש חברה חיצונית שתנהל וגם תבצע את הפעילות הדיגיטלית עבורך. הסכום שתשלם תלוי בגודל של העסק שלך, במוצרים ובשירותים שלך ובהיקף הפעילות שתבקש לעשות באמצעות אותה חברה חיצונית.

חוזי סוכנות קידום אתרים יכולים לנוע החל מ- 3,500 שקל לחודש ומעלה לתקופה של לפחות 10 חודשים עד שתראה תוצאות. כמובן שהתוצאות הן לא רק פונקציה של תקציב אלא גם פונקציה של מה המתחרים עושים ועד כמה הם משקיעים בקידום.

צמצום בהוצאות הקידום האורגני צפוייות לאחר התקופה הראשונה, שכן תכולת העבודה לשמירה על דירוגים הולכת וקטנה, אבל, כפי שכבר ציינתי, עם ההצלחה בא התיאבון ובדררך כלל עסקים נוטים להרחיב ולא לצמצם את ההוצאה כי הם רוצים יותר תוצאות ויותר גבוה.

זכור, אחד המשתנים הגדולים ביותר בהצלחה SEO שלך אינו קשור כמה אתה מוציא, אלא, איך אתה משקיע את הכסף. תקציב של 1,000 שקל בחודש המוצא על תוכן באיכות נמוכה ועל אסטרטגיות מיושנות שיעילותן מוטלת בספק, הוא חסר ערך, אבל 1,000 שקל שהוצאת על יחידה אחת איכותית של תוכן בעל ערך, יכול לתת לעסק שלך את הדחיפה שהוא צריך בתוצאות החיפוש של גוגל.

אז לא משנה כמה אתה מוציא אלא איך ועל מה אתה מוציא.

עליך לוודא שאתה משלם למי שיודע לעשות את העבודה והם מחוייבים לעשות הכל כדי להביא תוצאות ולתת לך את ההחזר על ההשקעה הטובה ביותר האפשרי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *