SEO כחלק ממיתוג עסקי באינטרנט

מיתוג עסקי באינטרנט

אחד הכלים החשובים ביותר למיתוג עסקי וגם לעצירת פרסום שלילי באינטרנט הוא מעקב מתמיד אחר המותג שלך ברחבי האינטרנט.

חשוב לנהל את המוניטין הדיגיטלי כחלק מאסטרטגיית שיווק גדולה יותר מאחר שלהיגדים שליליים באינטרנט יש מספר תכונות שלאוו דווקא משחקות לטובתך, והן:

קל מאוד ליצור אותן – אם פעם היית צריך לכתוב מכתב, לשלוח לעיתון והוא שיחליט אם לפרסם, כרגע יש בידי הלקוחות כלים רבים וקלים לכתיבת ביקורת לטוב וגם לרע.
פוטנציאל השיתוף שלהן הוא גדול וגדל באופן אקספוננציאלי, לא לינארי.

ביקורת שלילית בין אם נכתבה ברשתות החברתיות יכולה להתפשט כמו אש בשדה קוצים באינטרנט.

בואו נבחן מספר דרכים בהם ניתן לנהל את המוניטין המקוון כאסטרטגיה שיווקית.

ניהול מתחרים

זה לא דבר נדיר למצוא מתחרים או עובדים שלהם המכתים את המוניטין שלך באינטרנט אם זה בצורה של פרסומות שהם משלמים עליה כסף או שהם עונים על הודעות במדיה החברתית באופן מכוון רק כדי "להעצים" ולהבעיר עוד יותר את השטח נגדך.

יש היום מספיק כלים שבאמצעותם ניתן "להקשיב" למסרים שעניינם העסק שלך, המותג שלך כדי לתת לך מידע שעל פיו תוכל לקבל החלטה איך לפעול.

הדעות בין הגולשים חלוקות לגבי תפישתם את ההכפשות והליכלוכים של מתחרים זה על זה. חלקם רואים את זה משעשע ומצחיק, בעוד שאחרים עשויים לראות את זה לא מתאים וילדותי.

בניית אמון בשוק

רוב הצרכנים משתמשים בביקורות מקוונות כדי לסייע להם בקבלת החלטות רכישה. עסקים שיש להם ביקורות רעות נמצאים בסכנת קיום כי לא-ניתן להעלים אותן מהרשת והביקורות הרעות הללו ישמיכו לרדוף אחריהם עוד שנים רבות.

צריך לצאת מתוך הנחה שגם אם תעשה הכול, ואני מתכוון להכול עבור הלקוחות שלך, תמיד יהיו כאלה שיתלוננו, תמיד יהיו כאלה שירגישו פגועים מהשירות או המוצר שהם רכשו ממך ולא חשוב מה תעשה וכיצד תינהג.

לכן, עסקים צריכים ללמוד איך להתמודד עם ביקורות שליליות, לשקול עזרה מבחוץ כמו באמצעות סוכנות SEO, ובמקרים מסוימים, להקים צוות תגובות או צוות משימה לענין.

נקיטת צעדים כדי לנהל מוניטין שלך

חברות יכולות לנהל את המוניטין שלהם באינטרנט על ידי ביצוע טכניקות מסוימות:

אוטומציה של תהליך מוניטין מוניטין היא דרך יעילה לנהל את המוניטין של החברה. לשם כך, תוכל להגדיר התראות של Google עבור שם המותג. כאשר מישהו מציין את שם המוצג או שם של מנהל בעסק שלך וגוגל "עולה" על זה, תקבל התראה באמצעות הדוא"ל.
כמה זה עולה: חינם
אתר: https://www.google.co.il/alerts

שימוש בכלי לניהול המוניטין (רבים מהם ללא תשלום אבל עם מוגבלויות) יכול לסייע לייעל את מספר ההמלצות הנכנסות למותג ולעזור להשיב עליהן במהירות.

מתן אפשרות ועידוד לקוחות להשאיר לך ישירות משוב: סקרים, טפסים, הודעות דוא"ל, מסנגר וערוצים אחרים, ביקורות ותגובות שנשלחות ישירות אליך.

מתן אפשרות ועידוד לקוחות להשאיר ביקורות בפורומים ציבוריים בהתאם לנישה שבה אתה פועל. למשל, אם אתה מדריך תיירים, בקש מלקוחות לכתוב ביקורת באתר TripAdvisor.

עידוד לקוחות לכתוב ביקורות בגוגל לעסק שלי Google My Business כדי שגם אחרים שמחפשים את העסק שלך יראו את הביקורות בדף תוצאות החיפוש של גוגל.

בקש מלקוחות מרוצים לכתוב ביקורת גם בפייסבוק ובכל רשת אחרת בה הם פעילים מתוך כוונה שגם אם יהיו ביקורות שליליות ויהיו, הרי שהם יכוסו מכל עבר בביקורות חיוביות על המותג שלך.

לסיכום

כעסק מקוון וגם כעסק פיזי שיש לו נוכחות אינטרנטית, חשוב לפקח ולפעול על ביקורות שליליות ועל הודעות שמקורון מהמתחרים.

אם הלקוחות השאירו ביקורת לא טובה, אני מציע שתחשוב על דרך מהירה לתת תגובה שתציל את המוניטין שלך ותעודד לקוחות חדשים לעשות איתך עסקים.

אל תתן למוניטין המקוון שלך לצאת מכלל שליטה. שקול לשכור מומחים שיכולים לנהל באופן פעיל את הנוכחות הדיגיטלית שלך על מנת לשפר את המוניטין ואת ההכנסות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *