קידום אתרים מקצועי הגוגל

קידום אתרים מקצועי בגוגל SEO

תעשיית קידום אתרים בגוגל SEO הולכת וגדלה והתקציבים בה הולכים וגדלים ככל שיותר ויותר בעלי עסקים מפנים תקציבים לדיגיטל מתוך הבנה ששם נמצא הקהל והתוצאות בערוצים הדיגיטליים תביא להם יותר לקוחות ובמחיר טוב יותר מאשר כל משיה אחרת.

כל שנה קם מישהו ומכריז "קידום אתרים SEO מת" אבל האמת היא זה רחוק מאוד מהאמת, זה אפילו לא קרוב!

הודות לעדכונים בשיטה בה גוגל מדרג אתרים שהעיקריות שבהן: פינגווין שמתרכז באיכות קישורים חיצוניים לאתר שלך backlinks ופנדה שעיקר עניינה תוכן האתר שלך, מקדמי אתרים SEO צריכים לעבוד קשה יותר כדי ליצור החזר על ההשקעה משמעותי מהמאמצים וההשקעות שלהם. הטכניקות והשיטות בהן נעשה שימוש כיום שונות ומורכבות בהרבה מאלה ששימשו בעבר והם כל הזמן משתנות.

אבל למרות כל השינויים והמורכבות של קידום אתרים מקצועי בעלי עסקים, אנשי שיווק ומקבדמי אתרים עדיין רואים באופטימיזציה למנועי חיפוש כלי אולטימטיבי להבאת תנועה איכותית לאתר שלהם תוך כדי יצירת נוכוחות בעל משמעות באינטרנט.

בכנס וורדפרס שהתקיים לא מזמן בתל-אביב, פגשתי אנשי מקצוע רבים בתחום השיווק הדיגיטלי והם חושבים כי אופטימיזציה למנועי חיפוש היא מרכיב מרכזי באסטרטגיית השיווק של כל עסק.
רבים מהם אמרו לי שהם ימשיכו לייעץ ללקוחות שלהם להקצות תקציבי שיווק גדולים עבור קידום אתרים מקצועי מתוך הבנה שמסלולו של הלקוח כולל את דף תוצאות החיפוש של גוגל בדרכו לרכוש את השירות או המוצר.

אבל למרות כל הפעילות של קידום אתרים SEO מקצועי והכרה בחשיבותו, שאלה אחת עדיין נותרה ללא מענה וקוראים לה make or buy:

מה יותר טוב לעסק? לעשות מיקור חוץ לפעילות ה- SEO שלהם או לעשות בבית?

במילים אחרות, אני אציין את כל היתרונות והחסרונות שמגיעים עם שכירת צוות שלם לעשות SEO מהעסק שלך לעומת שכירת חברה חיצונית שתעשה עבורך את העובהד, בתשלום כמובן:

קודם כל אני רוצה לומר מנסיוני שקידום אתרים מקצועי SEO דורש משאבים. זה עולה כסף. נקודה. מי שחושב שרק בגלל שהוא בנה אתר, גוגל כבר ידרג אותו ראשון טועה.

טעות שנייה היא שבעלי אתרים חושבים שפעילות SEO היא "זבנג וגמרנו". אז זה ממשל כך. פעילות של קידום אתרים SEO דורשת עבודה רציפה לאורך זמן, בטח שהיא לא נגמרת בעת בניית האתר וגם היא צריכה להיעשות באופן רציף.

אני שומע הרבה בעלי עסקים: "בקרוב יהיו לי שעתיים פנויות אותן אקדיש לקידום אתרים.", אז זהו שלא! ככה לא עובד בגוגל.

עשה קידום אתרים SEO בעצמך

כפי שאתה בוודאי יודע עד עכשיו, SEO הוא מושג מורכב, המורכב מהרבה היבטים טכניים שלא כל בעלי עסקים או מנהלי אינטרנט חסרי ניסיון יכולים לטפל בהם. זה בסדר, כל עוד ברור לך שלפחות בצד הטכני תצטרך להיעזרא בבעלי מקצוע חיצוניים כמו מפתחי אתרים ומתכנתים שאולי אין לך בצוות.

SEO דורש משאבים של כסף וזמן. כמו שכבר אמרתי, זה לא יכול להיעשות על ידי עובדי החברה, בזמנם הפנוי. בחברות שפונות אלי שאעזור להם בקידום אתרים אני שומע שמנהל הסניף הוא גם אחראי אינטרנט וגם הוא אחראי על התכנים ויש לו עוד תפקיד וזה לנהל את הפעילות בפייסבוק – זה לא עובד ככה. זה לא יכול לעבוד ככה!

בעלי עסקים צריכים להחליט כמה שווה הזמן שלהם ולקבל החלטה האם הם יכולים להרשות לעצמם למעשה להקצות את זמנם ללימוד ועשייה של קידום אתרים SEO.

אם אתה, בעל עסק, רוצה להתמודד עם SEO שלך בעצמך, תצטרך למצוא מקום בלוח הזמנים העמוס שלך כדי לשלוט בכל דבר לגבי אופטימיזציה למנועי חיפוש.

הניסיון למצוא קיצורי דרך, לעשות פעולות קידום לא נכונות, במקרה הטוב לא יעשו דבר וכך מאמציך היום לשווא אבל גם יש בפעולות המפוקפקות לפגוע בעסק שלך במספר דרכים.

עבור רוב היזמים שכבר מנהלים עסקים רווחיים, יש להם את הזמן ללימוד ותרגול SEO וזה גם עשוי להיות טוב עבורם בכך שזה מרחיב את ידיעותיהם ופותח להם עולם גדול של הזדמנויות.

עבור עסקים בינוניים עד קטנים (שאין להם הרבה עובדים) – לימוד ועשייה של קידום אתרי בגוגל הוא לא רווחי, כי זה מסיח את דעתם מן הדברים החשובים שעליהם לעשות בעסק שלהם.

אם אתה שוקל לשכור צוות קידום אתרים SEO משלך לעשות זה בהכרח יעלה לך כסף. אתה צריך לקבל החלטה זו על סמך מספרים: כמה זה עולה לך לשלם משכורת לאנשים תמורת כמה זה עולה לך בתשלום לחברה חיצונית.

אם אתה לא רוצה לשלם הרבה ותשכור לעסק שלך מקדמי אתרים בתחילת דרכם, אתה תשלם יותר ולאורך זמן כי הם ילמדו קידום אתרים על חשבונך וזה יכול להיות תשלום כפול ומכופל. דבר ראשון, ברור לך שאתה הוא זה שמשלם את דמי הלימוד לשהם. דבר שני, השסיוכי שהם הבלתי מנוסים יעשו טעות, גדול יותר ואיתו גדל הסיכוי שגוגל יעניש אותך על פעילות המנוגדת לכללים. דבר שלישי, מכיון שהם מתלמדים הפעילות תיערך יותר זמן ובזמן הזה אמנם שילמת פחות אבל קיבלת פחות.

אם אין לך את הכספים כדי לשכור מומחים בקידום אתרים לעסק שלך, מומחים עם ניסיון משמעותי בתחום SEO, עדיף שתשקול תשלום לחברה חיצונית שתעשה את העבודה עבורך.

באופן אידיאלי, צוות SEO פנימי שלך בעסק הוא האפשרות הטובה ביותר, אבל אתה צריך למצוא את הצידוק הכלכלי לעשות כן, למצוא איך לקבל החזר על ההשקעה ROI.

לצוות SEO פנימי בחברה יש צידוק במקרה וחברה יש נישה מיוחדת של פעילות באינטרנט שלקידומו בגוגל צריכים הכשרה וידע מאוד מאוד ספציפיים.

עבודה עם סוכנות SEO

תאמינו או לא, אבל עבודה עם סוכנות SEO נותנת את ההחזר על ההשקעה הטוב ביותר. זה בהחלט הרבה יותר זול מאשר לבנות ולהפעיל את הצוות שלך, וזה לא ממש עולה לך כמו שעולה הזמן יקר שלך כדי ללמוד, לתרגל ולשלוט בטכניקות של קידום אתרים.

הדבר שמושך בעלי עסקים להוציא את העבודה לחברה לקידום אתרים SEO היא העובדה שיש לחברת קידום אתרים צוות מנוסה הכולל: משווקים בכירים, כותבי תוכן, בוני קישורים, מעצבים ומנהלי פרויקטים שעובדים באותו משרד. הם, כצוות, יכולים להתמקד בשיפור כל היבט הקשור ל- SEO של המותג והעסק שלך.

סוכנויות קידום אתרים יכולות לספק ללקוח אסטרטגיות יעילות וכוח האדם הנדרש כדי להוציא לפעול תוכנית לקידוןם העסק במנועי החיפוש.

מיקור חוץ של פעילות SEO היא הדרך הטובה ביותר להבטיח שהכסף שלך יושקע הכי טוב שיש ויטופל על ידי אנשים שיש להם ניסיון אמיתי בתחום זה.

עם זאת יש כמה חסרונות לעבודה עם חברה לקידום אתרים:

  • אחת, יש שפע של חברות לקידום אתרים וצריך להשקיע משאבים כדי למצוא את החברה שתתאים לעסק שלך לא רק מבחינת התקציב אלא גם מבחינת היכולת.
  • שתיים, הבטחות לחוד ופעילויות לחוד. אני לא רוצה לומר שזה כמו "בגדי המלך החדשים" בה חברה לוקחת את כספך ולא עושה דבר – זה קרה, קורה וגם יקרה, לצערי. מה שקורה בפועל הוא שלפגישות טרם חתימת החוזה מגיע בעל העסק שיש לו ניסיון בקידום אתרים וגם במכירות והוא מוכר לך את עצמו שלמעשה מי שיעשה את העבודה הם המתמחים הצעירים שלו וזה לא בדיוק מה שהתכוונת.

לפני בחירת חברה לקידום אתרים SEO עליך תמיד לבצע את הפעולות הבאות:

1. בדוק את הבלוג שלהם ואת תיק העבודות. אם אתה מסתכל על אתר מסוים של סוכנות ואתה לא רואה שום שום מאמר על מקרה בוחן, תגובות בבלוג, עדויות של לקוחות או בעצם כל דבר שמוכיח את איכות העבודה שלהם – לקחת את העסק שלך במקום אחר.

2. הגדר את המטרה שלך. לפני שאתה משלם כסף לחברה ומתחילה פעילות משותפת, כדאי שיהיה ברור לך למה אתה רוצה לקדם את האתר שלך בגוגל. צריך שיהיה לך, בראש ובראשונה, ברור מה אתה רוצה להשיג כדי שתוכל להציג זאת לחברה ולקבל מהם הערכה כיצד הם יכולים לעזור לך לעמוד ביעדים שקבעת. רק אז תוכל להגדיר מטרות מציאותיות ולחשב את ההחזר על ההשקעה.

3. עשה בדיקת רקע. לקרוא עדויות באתר של סוכנות מסוימת זה טוב אבל לא מספיק. אם אתה רוצה ללמוד עוד על האנשים שאתה הולך לעבוד איתם, אתה צריך תמיד לעשות קצת יותר. אתה צריך לקרוא ביקורות שנכתבו על החברה הזאת באינטרנט, באתרים אחרים כדי לדעת האם אלה עדויות אמיתיות. אני מציע אפילו להתקשר לאנשים שכתבו עדויות, למה לא? יש הרבה ערוצים בהם תוכל להתקשר אליהם בין אם זה בשיחת טלפון, הודעת SMS, מסנגר, וואצאפ, מייל – תמצא את הדרך הנוחה לך.

לסיכום

תודה על שהקדשת מזמנך לקריאת מאמר זה, זה לא מובן מאליו. כפי שאתה יכול לראות מכל מה שנכתב לעיל, מיקור חוץ SEO שלך לסוכנות הוא בהחלט פתרון חסכוני ויעיל יותר מאשר לעשות את זה בעצמך.

אתה זוכר שפעילות SEO על ידי צוות שלך זה הדבר האידיאלי אבל זה לא תמיד מתאפשר בגלל העלויות הכבות.

אם אתה מחפש ניצחונות מהירים, גמישות, או סתם הזדמנות להתקדם את המתחרים שלך – שכירת חברה לקידום אתרים SEO צריכה להיות בראש רשימת המטלות שלך.