ארגז החול של גוגל

ארגז החול של גוגל – מהו ולמה הוא משמש?

ל- Google יש כללים משלו ואם אתם רוצים שהאתר שלכם יהיה מדורג בגוגל, אתם חייבים לשחק לפי הכללים שגוגל קבע, בין אם אתם אוהבים אותם או לא. מי שמשחק לפי הכללים, מתקדם ושורד.

אם תקראו היטב את המסמך המפורט על דרך פעולתו של מנוע החיפוש או מה שמכונה Google Guide Lines תמצאו שהרבה לא השתנה. הכיוונים שכבר עוצבו בסופה של המאה הקודמת עדיין הם אותם כיוונים רק עכשיו הכלים הם הרבה יותר משוכללים.

את האינטרנט האיטי החליף אינטרנט מהיר, את מעבד 386 האגדי מחליף Core i7 ועד שתקראו את המאמר הזה יהיה בוודאי מעבד חזק יותר ומהיר יותר.

ללמוד לשחק לפי הכללים של גוגל זה הכרח אתם רוצים שגוגל יחשוף את התכנים שלכם ויביא לכם עוד ועוד תנועה של לקוחות.

ואם לא תנהגו לפי הכללים? יש סיכוי שגוגל ידחוף את האתר שלכם לארגז החול או משהו דומה.

אז מה זה 'ארגז חול'?

הרעיון כי ארגז חול הוא סוג של "עזוב את המגרש, לך לפינה ותחשוב על מה שעשית". הרעיון כאן הוא להעניש אבל גם לבודד את מי שלא התנהג לפי הכללים ולמנוע ממנו גישה לקהל.

האתר שלך אמנם מוגבל על ידי גוגל, אבל זה לא אומר שנעלמת לחלוטין, ממש לא. על המגרש של גוגל אתה בעונש, אתה לא משחק אבל יש לך אפשרות לפעול במגרשים אחרים כמו הרשתות החברתיות, פורומים. תוכל גם להמשיך לפעול בטלויזיה ובעיתונים אבל לא בפלטפורמה של גוגל.

ארגז חול = אתר מאונדקס בגוגל, אבל לא מדורג גבוה

עוד פירוש של ארגז חול

"ארגז חול" הוא דימוי למוצר או שירות שאתה בוחן בקבוצה קטנה שאינה גלוייה כדי להבין עד כמה זה טוב ומתאים לעסק שלך. נניח ובנית מוצר חדש, נניח קורס וידאו. אתה מנסה אותו על קבוצה קטנה של אנשים אליהם אתה פונה באופן אישי ובוחן ומנסה את המוצר עליהם. אם יש הערות, אתה מתקן, אם התוצאות משביעות רצון אתה עושה חשיפה / השקה לציבור.

לפעמים תקבל הצעה מחברה שאת שירותיה אתה צורך להיכנס לקבוצה קטנה של ניסוי תוכנה. חברה קטנה, שאני בטוח שתתקשה להיזכר בשמה, בשם גוגל נוהגת להזמין לקוחות נבחרים לבחון שיפורים וגרסאות של מוצרים בטרם תכיל את השינוי על פני כלל המשתמשים.

מבחינה זו, ארגז החול הוא מגרש משחקים ידוע בגבולותיו, שם מתנהלת פעילות מבוקרת שממנה ניתן להסיק על המוצר או השירות.

הסברה היא שכאשר יש אתה חושף אתר חדש לגוגל, אתה כמובן רוצה להיות מדורג בראש תוצאות החיפוש. למה שזה יקרה? למה גוגל ידרג אותך ראשון כאשר הוא לא יודע עליך דבר ולא יודע איך הלקוחות שלו, של גוגל, מתנהגים ביחס לאתר שלך?

כדי שגוגל יקבל את התשובות האלה הוא מציב את האתר החדש ב-ארגז החול. הוא נותן לאתר חשיפה מוגבלת במנוע החיפוש, הוא מנסה לבדוק האם אתה, בעל העסק, מתאמץ להביא תנועה בעצמך ולא רק להשאיר את הבאת התנועה על גוגל.

אז איך אני נשאר מחוץ לארגז החול?

אם אני בונה אתר אתר חדש, אז אני רוצה לדרג אותו מהר ככל האפשר. זאת שאיפה טובה, אבל למה שגוגל ידרג אותי גבוה? רק בגלל שזאת משאלת ליבי?

צריך לוודא כי קישורים המפנים אליי יהיו הקישורים הכי רלוונטיים שיש. לא שאין מקום לקישורים פחות טובים, אבל לא בהתחלה. בסיס הקישורים צריך להיות מוצק.

אם בהתחלה תיצור קישור "זבל" מאתרים אינדקסים למיניהם, פורומים חינמיים ואתרים לשיתוף מאמרים, גוגל לא ייקח אותך ברצינות.

ולמה אתה עושה עשרות קישורים מאינדקסים? התשובה היא: זה קל! זאת אולי תשובה הולמת וטובה אבל לא בעינים של גוגל. גוגל רוצה שתתאמץ.

בניית בסיס קישורים מוצק

הסוג הטוב ביותר של קישורים שתוכל ליצור לעסק שלך הם קישורים רלוונטיים.

יש הרבה דרכים לבחון קישור חיצוני מאתר אחר לאתר שלך, אבל לפחות בשלב ההתחלה, רלוונטיות היא המפתח הגדול וכל השאר הרבה פחות חשוב.

רלוונטיות היא גורם חשוב, אבל כשזה נוגע לקישורים חיצוניים וראשוניים לאתר שלך, זהו הגורם החשוב ביותר.

מאמר אורח, מה שנקרא Guest Post, הוא דרך מצויינת לקבל קישור טוב ובריא מתוך תוכן של אתר אחר, אבל בשביל זה צריך להתאמץ.

תגובות בבלוגים של אתרים היא הדרך הקלה ביותר לבנות קישורים רלוונטיים נכנסים, ובלבד כמובן שהקישורים בבלוג בו אתה מגיב הם קישורי dofollow.

קישורי dofollow לעומת קישורי nofollow

לפני שאני מסביר מה ההבדל, אני רוצה לתת פתיחה קצרה.

אני מניח שאתה כבר יודע שקישורים חיצוניים, מאתרים אחרים לאתר שלך, הם מעין הצבעת אמון. גוגל סופר את הקישורים ברחבי האינטרנט לאתר שלך ובהתאם מדרג אותו בתוצאות החיפוש.

מכיון שכך, בעלי עסקים כמוך, רוצים לייצר כמה שיותר קישורים. מיד נדבר על איכות, אבל קודם הכמות. אם רוצים כמות, אתה אומרים, בוא ניצור קישורים בתגובות. ניכנס לאתר כלשהוא בין אם הוא קשור לנישה שלי או לא ונשאיר שם קישור. שיטה זו נקראת "קישור תחת כל עץ רענן" – זה בערך מה שעושה כלב שיוצא לרחוב: בעוברו ליד עמוד, כל עמוד, הוא מרים את הרגל.
כאשר כותבים תגובה מתבקשים לתת את הפרטים הבאים: של, קישור, טקסט ההודעה.
ברור לכם שכל הענין מצידם של בעלי האתרים לא היה יצירת שיח אלא יצירת קישור. גוגל לא אוהבים את זה, בלשון המעטה, והחליטו לבקש מבעלי עסקים לסמן את הקישורים בתגובות המתחרים כקישורי nofollow, כלומר, גוגל רואה את הקישור, אבל ברור לו שזה קישור שיצר לקוח ולא יצירה של בעל האתר ולכן, גוגל לא מחשיב אותו כחלק מנוסחת הדירוג.

מהו קישור טוב עבורי?

פרט לשני המקורות שציינתי לעיל, יש עוד דרכים לגרום לכך שייווצרו קישורים טובים לאתר שלכם.

אם אתה רוצה שהאתר שלך ישאר מחוץ לארגז החול, אתה צריך לעשות מאמץ ליצירת בסיס קישורים מעולה.

הצבעה של מאות קישורים רלוונטיים מאותו סוג, למשל תגובות בבלוגים לאתר שלך זה בסדר, אבל רצוי שתגוון. רצוי שתביא קישורים לא רק מתגובות בבלוגים אלה גם מפורומים, אינדקסים נחשבים בתעשיה שלך, פורטלים ועוד.

עליך לדאוג למיגוון של קישורים גם מאתרים עם סיומות שונות: חלקם com חלקם net חלקם co.il ויש עוד צירופים.

לסיכום

שמירה על עקביות ועל שונות של סוגי הקישורים שאתה יוצר הם המפתח מנקודה זו ואילך. אני אישית מאמין כי אם תיצור קישורים איכותיים מיד בהתחלה, האתר שלך לא ישהה יותר מחודש בארגז החול ואחרי זה תתחיל להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל.

אתה צריך להמשיך ולבנות קישורים ולדאוג שהם יהיו איכותיים. איכות שווה הרבה יותר מכמות וזה מה שימנע מהאתר שלך להיכנס לארגז החול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *