פרסום בגוגל

קידום אתרים בגוגל אדוורדס Google AdWords

תחום הפרסום במנועי חיפוש ככל הנראה כבר מוכר לכם, אך אולי אינכם מודעים עדיין לעוצמה  האמיתית הטמונה בפרסום בדרך של חיפוש בתשלום.

חשוב להבין את יסודות השיווק במנועי חיפוש כדי להקנות לכם את הכלים שיאפשרו לכם לנצל מקור עשיר זה של לקוחות פוטנציאליים. על פי רמת הניסיון שלכם בתחום, סקירה זו תוכל גם לחשוף בפניכם מספר דקויות ושיקולים אסטרטגיים חשובים שיוכלו להשפיע על העסק ועל מסע הפרסום שלכם.

פרסום במשיכה זה כל הענין

השיווק במנועי חיפוש (SEM) הפך במהרה לבסיס מחייב עבור כל תוכנית שיווקית או תוכנית מדיה אינטראקטיבית. כאשר גולשים הנעזרים במנוע החיפוש גוגל, מי לא?, עוברים ובוררים את תוצאות החיפוש השונות שביניהן עשויה להיות גם המודעה שלכם, הצרכנים והלקוחות הפוטנציאליים קשובים במיוחד ומוכנים לקבל החלטות.

בכל פעם שמישהו מזין טקסט בתיבת החיפוש של גוגל, אותו אדם מנדב למנוע החיפוש פיסת מידע משמעותית ביותר על עצמו, המאפשרת למנוע החיפוש להציג בפניו מודעות רלוונטיות שונות לא רק בהתטם למה שחיפש אלחא בהתאם למה שמנוע החיפוש יודע. תוצאות מותאמות אישית קוראים לזה.

יכולת זו של גוגל ושל המשווק להתאים את המסר שלו באופן מדויק לצרכים המיידים שמבוטאים על ידי הלקוח אינה דבר של מה-בכך ו- פרסום בגוגל הוא הדרך לעשות זאת.

דמיינו לעצמכם כמה יעיל יכול להיות הפרסום שלכם אם הייתם יכולים לקרוא מחשבות של לקוחות. אהה?

דמיינו איך היה העסק שלכם נראה אם בכל פעם שלקוח חושב על מוצר, על שירות או על בעיה מסוימת שאתפ הפתרון, המודעה שלכם היתה קופצת לו מול העיניים בדיוק ברגע המתאים. אהה?

כאשר הלקוח חושב למשל, לקנות מכונית למשל, בין אם הוא יושב במשרד, בבית או שוכב במיטה, ברגע שהוא ייגש למסך: טלויזיה, מחשב, מכשיר נייד תופיע בפניו מודעה של… מכונית.

טוב, זה עדיין לא קורה ואין מערכת "קוראת מחשבות" אבל גוגל אוסף כל כל הרבה מידע שהוא יכול "לנחש" מה אנחנו מתכוונים. כן, זה כבר קיים ועובד ואנחנו יכולים לעזור לגוגל על ידי כך שאנחנו מקלידים את מה שאנחנו חושבים כי כאמור, מנוע החיפוש גוגל עדיין לא קורא מחשבות.

בכל פעם שמישהו מחפש ביטוי מסוים, אותו אדם נכנס למצב "צייד" – הוא יוצא לתור אחר מידע, בחיפוש אחר פתרון לבעיה או מוצר, שברצונו לרכוש.

שיווק במנועי חיפוש באמצעות פרסום בגוגל נעשה בשיטת תשלום לפי קליק (Pay-Per-Click – PPC) שאינה דומה לצורות אחרות של פרסום, שיווק או קידום.

אחת התכונות החשובות ביותר של פרסום בגוגל הוא שזהו פרסום לא פולשני. בניגוד לטכניקות ותיקות שכל תפקידן להסב את תשומת לב הלקוחות הפוטנציאלים לפרסומת, לגרום להם להפסיק או לפחות להשהות את מה שהם עושים באותו רגע (קוראים מגזין, צופים בטלוויזיה, מאזינים לרדיו, נוסעים בכביש המהיר וכו'), החשיפה למודעות פרסום בגוגל אדוורדס מתבצעת מתוך בחירה, שיווק לפי בקשה.

כאשר אדם נכנס לגוגל ומחפש "עגלת תינוקות" מה הוא מחפש. מהי כוונתו? ברור לנו מהי כוונתו, ברור לנו למה הוא התכוון. הוא סתם לא התיישב לפני המחשב, פתח את הדפדפן, חשב מה להקליד, הקליד ומשקיע זמן בקריאת התוצאות שגוגל מציג לו. זה לא קורה "על הדרך".

כאשר אותו מחפש לוחץ על מודעה בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERP) הוא עושה זאת מכיון שהוא בוחר לעשות זאת. כלומר, אותו אדם נחשף למודעה והחליט ליזום קשר עם המשווק ששילם כדי להציג את מודעתו בתוצאות החיפוש.

פרסום בגוגל Google AdWords מהווה דרך יעילה עבור גופים עסקיים, גדולים וקטנים כאחד, לפנות לאנשים שהם בעלי הסבירות הגבוהה ביותר להביע עניין במוצרים או בשירותים שלהם, למה כי הם חיפשו. הם אמרו באופן גלוי מה הם מחפשים.

בניגוד לפרסום במדיה מסורתית כמו עיתון, טלויזה, מגנטים, ברושורים בתיבת הדואר, אשר בדרך כלל מחייב את המשווקים לשלם לבעלי המדיה (ערוץ 10, עיתון ישראל היום, דואר ישראל ועוד) עבור מסרים שלא בהכרח יגיעו ליעדם, וספק אם יעניינו את הקוראים, הצופים או המאזינים – פרסום במנוע החיפוש גוגל פוגע במטרה בדיוק של קרן לייזר. הוא מופעל בדיוק כאשר הלקוח מבקש לקבל מידע, מחפש פתרון לכאביו והוא מוכן לקבל את המסר של המפרסם. הלקוח נמצא במצב בו הוא מוכן לשמוע הצעות וגם לנקוט בפעולה כמו רכישה, מילוי טופס או להתקשר.

שיווק במנועי חיפוש באמצעות PPC היא שיטה מאוד מדויקת, המאפשרת דברים שלא ניתן היה לעשות בעבר בערוצי פרסום מסורתיים כמו עיתון או טלויזיה. בניגוד לצורות המדיה המסורתיות, שבהן הפרסומים מבוססים על הערכות המבוססות על מחקרים המוטלים בספק ושאף פעם לא קולעים למטרה כמו: כך וכך אנשים קוראים את העיתון, כך וכך אנשים צופים בערוץ הטלויזיה בין השעה 20:00 לשעה 23:00 הפרסום בגוגל מאפשר למפרסם להופיע לפני הלקוח בדיוק ברגע הנכון, ברגע שחיפש. רק כאשר הלקוח מבקש, המודעה מוצגת.

פרסום במנוע החיפשו גוגל מציע הזדמנות חסרת תקדים, למרבית העסקים, לשפר בצורה מירבית את תוצאות הפרסום מכל הבחינות. בעזרת מערכת הפרסום המשוכללת של גוגל, יכולים המשווקים לראות בדיוקף מה אנשים חיפשו, איזה מודעות ראו, לאיזה דף הם הופנו, כמה פעולות הם עשו כתוצאה מהפרסום: מילאו טופס, רכשו מוצר או התקשרו.

את כל הנתונים האלה ועוד יכולים המשווקים לבצע וגם לדעת איך הם פועלים כמעט בזמן-אמת, והדבר מאפשר להם לערוך תיקוני מסלול גם לאחר שהפרסום יצא לדרך. זהו יתרון אדיר הן מבחינת מניעת בזבוז והן מבחינת ניצול הזדמנויות.

מה זה SERP והיכן נמצאות המודעות בתשלום?

דף התוצאות המופק על ידי מנוע החיפוש (SERP – Search Engine Results Page) מכיל את תוצאות החיפוש. בעבר, דפים אלה כללו טקסט בלבד, אבל כיום מנועי החיפוש משלבים בתוצאות הטקסט גם מידע הכולל: תמונות, וידאו, מפות, תוצאות מקומיות, תוצאות עשירות מתוך ניסיון להתאים את התוצאות, ככול שניתן, למה מחשפישם, לשעה ביום, למכישר ממנו נעשה החיפוש ולהיסטוריית החיפשוים של אותו משתמש והערכת גוגל על גיל, מגדר ופרטים נוספים.

בתור מפרסמים בגוגל בתשלום יש לנו אפשרות להופיע במודעות ממומנות שנמצאות מעל ומתחת לתוצאות האורגניות. יש בדרך כלל עד 4 תוצאות מעל לתוצאות האורגניות ו- 3 מתחת, תלוי בתחרותיות של אותן מילות מפתח ובהערכתו של גוגל לגבי התנהגות הגולש.

בעלי עסקים רבים רבים לא מבינים למה כאשר הם מחפשים במחשב אחר שם המותג שלהם הם לא רואים תוצאות בעוד אם אנשים אחרים מחשפים אחר אותו שם מותג הם כן רואים תוצאות.

התשובה היא שגוגל מבין שבעל העסק המחפש את העסק שלו לא ילחץ על המודעות ולכן במשך הזמן גוגל "למד" זאת ולכן הוא לא "מבזבז" הצגת מודעות על אותו ביטוי במחשב הספציפי הזה המזוהה עם בעל העסק.

המודעות המוצגות בראש הדף וגם בחלקו התחתון מהוות חלק ממערכת הפרסום הנקראת תשלום לפי קליק (PPC) של מנוע החיפוש Google הנקראת AdWords.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *